flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Підсумки тижня

02 квітня 2018, 09:43

Президент підписав закон про фото- та відеофіксацію порушень правил паркування

            Президент підписав Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери паркування транспортних засобів», прийнятий Верховною Радою України 21 грудня 2017 року. Про це повідомляє офіційне інтернет-представництво глави держави.

            Закон передбачає створення законодавчого механізму невідворотності відповідальності за порушення правил зупинки, стоянки та паркування транспортних засобів шляхом запровадження фото-, відеофіксації правопорушень. Також передбачено поширення механізму притягнення до адміністративної відповідальності особи, за якою зареєстрований транспортний засіб, за окремі порушення правил дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, за випадки порушення правил зупинки, стоянки та паркування транспортних засобів, зокрема, несплату вартості послуг з паркування або паркування на місцях для інвалідів особами, що не мають такого права.

            Закон встановлює обов’язкове залишення копії постанови або повідомлення про рішення про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення, зафіксовані в режимі фотозйомки/відеозапису, на лобовому склі транспортного засобу.

            Повноваження розгляду справ про адміністративні правопорушення та здійснення тимчасового затримання транспортного засобу, згідно документу, мають інспектори з паркування.

            Крім того, удосконалено розміри штрафних санкцій за порушення правил паркування, а також передбачено надання 50% знижки в оплаті штрафів за порушення, зафіксовані в режимі фотозйомки/відеозапису, у разі сплати штрафу протягом 10 банківських днів тощо.

            Водночас, Закон визначає підстави звільнення від відповідальності особи, за якою зареєстрований транспортний засіб, зокрема при вибутті з її володіння номерного знаку або автомобіля внаслідок протиправних дій інших осіб, передачі права керування автомобілем іншій особі на відповідній правовій підставі.

            Законом встановлюються всі випадки суттєвого перешкоджання дорожньому руху або створення загрози безпеці руху, зокрема якщо транспортний засіб поставлено на проїзній частині у два і більше рядів; розташовано у заборонених Правилами дорожнього руху місцях зупинки або стоянки, своїм розташуванням робить неможливим рух інших транспортних засобів або створює перешкоду для руху пішоходів, у тому числі осіб з інвалідністю на спеціальних засобах пересування та пішоходів із дитячими колясками; розташовано на виділеній смузі для руху громадського маршрутного транспорту; розташовано на позначеній відповідними дорожніми знаками та/або дорожньою розміткою велодоріжці; перешкоджає руху або роботі снігоприбирального та іншого технологічного комунального транспорту у разі запровадження надзвичайного стану або у разі оголошення окремої місцевості зоною надзвичайної екологічної ситуації; порушує схему паркування транспортних засобів таким чином, що він блокує проїзд по двох або більше смугах руху.

            Після тимчасового затримання транспортних засобів передбачене невідкладне інформування відповідних підрозділів Національної поліції про таке затримання із зазначенням часу затримання та місця, куди евакуйовано транспортний засіб, розміщення цієї інформації на офіційному веб-порталі виконавчого органу відповідної місцевої ради, а також передачу повідомлень про евакуацію автомобілів на номери мобільних телефонів, які їх власники запропонували для внесення до відповідних інформаційно-комунікаційних систем.

            Повернення затриманого транспортного засобу відбуватиметься невідкладно після сплати штрафу та вартості послуги із його транспортування та зберігання.

            Для зручності оплати за паркування та ефективного контролю за її здійсненням створюється законодавча можливість запровадження за рішеннями органів місцевого самоврядування на території відповідних населених пунктів автоматизованої системи контролю оплати паркування.

            Законом передбачено, що органи місцевого самоврядування мають впроваджувати автоматизовану систему контролю оплати паркування; вжити заходів щодо збільшення чисельності посадових осіб місцевого самоврядування для прийняття на службу в органи місцевого самоврядування інспекторів з паркування.

            Закон набере чинності через півроку з дня його опублікування.

Кваліфікаційне оцінювання пройшли 82 судді

            23 березня у Вищій кваліфікаційній комісії суддів України розпочались співбесіди з суддями, які вже склали вдбірковий іспит.

            Минулого тижня ВККСУ встановила перші результати кваліфоцінювання. Відповідність займаній посаді підтвердили 82 судді.

            Кваліфікаційне оцінювання пройшли судді апеляційних судів Харківської, Одеської, Івано-Франківської, Донецької та Тернопільської областей, троє суддів апеляційного суду Дніпропетровської області та по одному судді апеляційних судів Сумської та Запорізької областей.

            Відповідність займаній посаді також підтвердили 21 суддя місцевих судів Харківщини, Херсонщини, Луганщини, Донеччини, Сумщини, Черкащини та Запоріжжя.

            При цьому двоє суддів не пройшли кваліфоцінювання – суддя Магдалинівського районного суду Дніпропетровської області Дмитро Новік та суддя апеляційного суду Києва Геннадій Корчевний.

            Минулого тижня також кваліфікаційні іспити у межах кваліфікаційного оцінювання продовжила складати друга група суддів з 1790 суддів (ця група почала складати іспити 22 лютого 2018 року).

ГРД відмовилась брати участь у кваліфікаційному оцінюванні суддів

            Громадська рада доброчесності офіційно заявила про свій вихід з процесу кваліфікаційного оцінювання.

            Як зазначили у ГРД, процедури оцінювання небіто є непрозорими, бо невідомо, як голосують, які бали і за що виставляють суддям члени ВККС. Також зазначається, що висновки Громадської ради доброчесності були відкладені і просто не розглядались з посиланням на  незаконні положення Регламенту ВККС.

            Натомість Вища кваліфікаційна комісія суддів запевнила, що кваліфікаційне оцінювання буде продовжено, як заплановано, попри заяву Громадської ради доброчесності про вихід із процесу кваліфоцінювання.

            Уже після заяв ГРД ВККСУ провела чергові співбесіди з суддями, що проходять оцінювання, та затвердила їх результати.

            У Комісії нагадують, що процедура кваліфікаційного оцінювання передбачає складення психологічних тестів,  іспиту, що складається з тестування на рівень знань права та практичного завдання з підготовки судового рішення, а також співбесіди за результатами дослідження суддівського досьє. В такому досьє збирається інформація від численних компетентних органів, один з документів надає Громадська рада доброчесності – орган, який має сприяти ВККС у проведенні кваліфікаційного оцінювання. 

            Однак, як пояснюють у Комісії, ГРД відмовилась виконувати приписи Регламенту Комісії стосовно документів, які надсилаються на адресу Комісії, натомість оголосила про припинення своєї участі у ньому.

            Варто зазначити, що з цього приводу вже висловилася правнича спільнота, зазначивши, що українське законодавство не передбачає можливості та механізму припинення участі Громадської ради доброчесності у кваліфікаційному оцінюванні.

Верховний Суд виніс рішення у зразковій справі про оформлення паспорта

            Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду розглянув зразкову справу про оформлення паспорта громадянина України у формі паспортної книжечки.

            Позивачка просила суд зобов’язати райвідділ Управління Державної міграційної служби України в Житомирській області оформити та видати їй бланк паспорта у формі паспортної книжечки.

            Верховний Суд відмовив у задоволенні позовних вимог.

            За словами головуючого судді у справі, голови Касаційного адміністративного суду Михайла Смоковича, порядок видачі паспортів у формі книжечки може бути забезпечений лише у разі прийняття відповідних змін до законодавства Верховною Радою України. Існуюче законодавче регулювання виключає таку можливість.

            Відповідно до ч. 3 ст. 291 КАС України суди при вирішенні аналогічних справ мають враховувати правові висновки Верховного Суду у рішенні, ухваленому у зразковій справі.

            Повний текст рішення буде виготовлено протягом 5 робочих днів.

            Рішення може бути оскаржене до Великої Палати Верховного Суду протягом 30 днів з дня складення повного судового рішення.

Завершується подання електронних декларацій за 2017 рік

            1 квітня завершується подання електронних декларацій особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2017 рік.

            Зокрема, е-декларації зобов'язані до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства за минулий рік за спеціальною формою: Президент, голова ВРУ, прем'єр-міністр, всі прем'єри та віце-прем'єр, глава СБУ, Генпрокурор, голова Нацбанку, члени ВРП та ВККСУ, судді, присяжні, прокурори, поліцейські та ін.

            Також до переліку тих, хто зобов'язаний подавати е-декларації, належать керівники та члени органів управління ГО, які працюють у галузі запобігання корупції. Згідно зі змінами до закону, вони мають подавати свої декларації з початку 2018 року.

            Також вказується, що декларації мають подати депутати місцевих рад, керівники державних підприємств та інші чиновники, які не подавали е-декларації восени 2016 року.

            При цьому за порушення законодавства щодо е-декларування законом передбачено відповідальність.

            Стаття 172-6 Кодексу про адміністративні правопорушення передбачає відповідальність за несвоєчасне подання декларації, неподання уточнень у разі суттєвої зміни майнового стану, подання недостовірних відомостей у декларації (якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму до 250 п.м.п.о.). За такі правопорушення передбачається відповідальність у вигляді штрафу від 50 до 2500 н.м.д.г. (в залежності від діяння). У разі вчинення такого правопорушення повторно протягом року відповідальність виявляється у вигляді штрафу з конфіскацією доходу та з позбавленням права обіймати певні посади на 1 рік.

            Стаття 366-1 Кримінального кодексу передбачає суворішу відповідальність за подання декларантом недостовірних відомостей у декларації (на суму більшк 250 п.м.п.о.) чи за умисне неподання декларації, а саме штраф (від 2500 до 3000 н.м.д.г.) або громадські роботи (від 150 до 240 годин), або позбавлення волі (до 2 років) з позбавленням права обіймати певні посади (на строк до 3 років).