Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Лише факт введення воєнного стану на території України не може слугувати безумовною та достатньою підставою для визнання поважними причин пропуску процесуального строку для органу державної влади, за відсутності відповідних обґрунтувань та доказів того, як саме введення воєнного стану вплинуло на роботу цього державного органу.
На цьому наголосив Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду у постанові №560/15534/21 від 3 листопада 2022 року, повідомляє офіційний вебпортал судової влади України.
Так, суд нагадав, що Указом Президента №64/2022 в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого цього року. У зв’язку із введенням в Україні воєнного стану тимчасово, на період дії правового режиму воєнного стану, можуть обмежуватися конституційні права і свободи людини та громадянина, передбачені статтями 30-34, 38, 39, 41-44, 53 Конституції України, а також вводитися тимчасові обмеження прав і законних інтересів юридичних осіб в межах та обсязі, що необхідні для забезпечення можливості запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, які передбачені частиною першою статті 8 закону “Про правовий режим воєнного стану”.
Згідно з частиною 2 статті 9 закону “Про правовий режим воєнного стану” в умовах воєнного стану Кабмін, інші органи держвлади, військове командування, військові адміністрації, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів АРК, органи місцевого самоврядування здійснюють повноваження, надані їм Конституцією України, цим та іншими законами України.
Крім того, КАС ВС наголосив, що неналежна організація процесу з оскарження судового рішення з боку відповідальних осіб, виникнення організаційних складнощів у суб’єкта владних повноважень для своєчасного подання апеляційної скарги є суто суб’єктивною причиною, а негативні наслідки, які настали у зв’язку з такою причиною, є певною мірою відповідальністю за неналежне виконання своїх процесуальних обов’язків, які для усіх учасників справи мають бути рівними.
“Відповідач, що діє від імені держави як суб’єкт владних повноважень не може та не повинен намагатись отримати вигоду від організаційних складнощів, які склались у нього на поточний день, шляхом уникнення або зволікання виконання ним своїх процесуальних обов’язків, в тому числі та щодо вчасного подання апеляційної скарги”, – зауважили у суді.
Отже, лише факт введення воєнного стану на території України не може слугувати безумовною та достатньою підставою для визнання поважними причин пропуску процесуального строку для органу державної влади, за відсутності відповідних обґрунтувань та доказів того, як саме введення воєнного стану вплинуло на роботу цього державного органу.