Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Маркування товару – це інформація основних відомостей про товар для споживачів, нанесена на упаковку товару у вигляді тексту, умовного позначення, малюнку, штрих-коду.
Відповідно до ст. 15 Закону України «Про захист прав споживачів», споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого та компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги). Інформація про продукцію не вважається рекламою.
Відтак, усі товари, що перебувають в обігу на території України, повинні маркуватися державною мовою Якщо на товарі відсутнє маркування українською мовою, то такий товар є фальсифікованим або його було завезено в Україну з порушенням митних правил. Це означає, що він може не відповідати вимогам законодавства про безпечність та окремим показникам якості.
У разі виявлення у продажу товарів, на яких відсутнє маркування українською мовою:
• утримайтеся від покупки, щоб запобігти можливим негативним наслідкам у результаті його споживання;
• зверніться на цілодобову гарячу лінію Держпродспоживслужби за телефоном 044 364 77 80 та повідомте про виявлений Вами товар, а також адресу магазину, який його реалізує.
За Вашою заявою буде проведено перевірку, та у разі виявлення порушень – накладено штраф на магазин та вилучено товар.
Закон України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» встановлює правила вживання української мови у державному та комунальних секторах, у сфері обслуговування, у підписах та маркуванні товарів і послуг української мови.
Також майте на увазі, що інформація про товар має бути вичерпною та достовірною. Відповідно до Закону «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів», запроваджені нові правила їх маркування. Цей закон комплексно врегульовує усі питання, пов'язані з наданням споживачам інформації про харчові продукти. Він забороняє використовувати інформацію, що може ввести споживачів в оману.
Також, якщо Ви помітили порушення та Ваші права ігноруються, звертайтесь до Єдиного контакт-центру системи безоплатної правової допомоги: 0 800 213 103. Отримуйте фахову правову консультацію.
Будьте обізнаними та вмійте захищати свої права!
Прессекретар суду