flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз по зверненням громадян за 2016 рік

А Н А Л І З

 

роботи Коростенського міськрайонного суду

Житомирської області по розгляду звернень громадян

в 2016 році в порівнянні з 2015 роком.

 

            Основним законодавчим актом, який регулює відносини у сфері розгляду звернень громадян є Конституція України, а тому організація роботи зі зверненнями громадян у Коростенському міськрайонному суді Житомирської області організована відповідно до ст.40 Конституції України.

 

Окрім того робота зі звернення громадян у суді ведеться відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян » від 02.10.1996 року, № 393/96-ВР. Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року № 2939-УІ, Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» від 07.02.2008 року № 109/2008, Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян , на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності , в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 року № 348 (зі змінами від 17.10.1997 року, 24.09.2008 року , 19.01.2011 року та 03.02.2016 року).

Діловодство за зверненнями громадян у суді ведеться окремо від інших видів діловодства.

          Наказом керівника апарату суду визначено особу відповідальну за ведення діловодства за зверненнями громадян.

 

            Проаналізувавши роботу щодо розгляду звернень громадян в  2016 році в порівнянні з 2015 роком в Коростенському міськрайонному  суді, слід відзначити наступне.

 

            Протягом 2016 року до суду надійшло 8 звернень, з них: 1 депутатське звернення про порушення доступу до правосуддя під час розгляду цивільної справи, 1 заява про отримання на електронну адресу процесуальних документів , 2 скарги щодо порушення норм процесуального права, 2 скарги щодо поведінки судді, 1 скарга щодо неналежної організації роботи працівників суду, 1 скарга на дії секретаря канцелярії . Всі звернення та скарги розглянуті та визнані необґрунтованими.  Протягом  2015 року до суду надійшло також 8 звернень. 

 

            Звернення громадян, що надходять до суду, реєструються в день їх надходження в програмі автоматизованої системи документообігу суду в журналі вхідної кореспонденції, після чого передаються особі відповідальній за ведення діловодства за зверненнями громадян, яка реєструє їх в журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян. Кожному із звернень громадян присвоюється реєстраційний індекс.

            Крім того, в суді ведеться журнал особистого прийому громадян.

 

            Протягом вищезазначених періодів повторні звернення до суду не надходили.

 

            Так, у  2016 році до суду надійшло 5 звернень з Вищої кваліфікаційної комісії суддів (3 скарги щодо неналежної організації роботи суддів під час розгляду справ, 2 скарги на порушення норм процесуального права), також, протягом   2015 року  надійшли 3 скарги з цього ж самого приводу.

В  2016 році до суду надійшло 1 звернення з ТУ ДСА в Житомирській області (заява про отримання на електронну адресу процесуальних документів). В 2015 році з ТУ ДСА України в Житомирській області звернення не надходили.

Як протягом 2016 року, так і протягом 2015 року до суду не надходили звернення з Державної судової адміністрації.

 

            Крім того, в 2016 році на адресу суду надійшло 2 звернення особисто від громадян (1 скарга на неправомірні дії секретаря канцелярії та 1 скарга на неналежну організацію роботи працівників суду), в 2015 році – надійшло  4 скарги від громадян.

         Всі скарги не знайшли свого підтвердження та визнані необґрунтованими.

 

            Протягом 2016 року в строк до 15 днів було розглянуто 3 звернення, в строк до 20 днів розглянуто 1 звернення та понад 30 днів – розглянуто 4звернення, в зв`язку з очікуванням з Апеляційного суду справи, щоб по ній надати відповідь, а також в зв`язку з відпустками суддів.

            Протягом   2015 року в строк до 15 днів судом розглянуто  – 7 звернень, в строк до 20 днів – 1  звернення, більше 30 діб – звернення не розглядалися.

 

            Із загальної кількості скарг громадян, які надійшли протягом  2016 року всі скарги було визнано необгрунтованими, з них:

 

-          на процесуальні дії суддів:

-          протягом 2016 року – 2 скарги;

-          протягом 2015 року – 3 скарги,  у тому числі із них на тяганину з розгляду справ – 1 скарга;

 

            Надходженню звернень передують різні чинники. Так, серед основних причин, що призводять до оскарження процесуальних дій суддів є правова необізнаність громадян, а також значне навантаження (по справах, що знаходяться в провадженні) на одного суддю, що впливає на тривалість розгляду справ і, як наслідок, породжує незадоволення громадян з приводу їх довготривалого розгляду.

В Коростенському міськрайонному суді Житомирської області пріоритетними шляхами профілактики надходження скарг є : обговорення на оперативних нарадах стану організації роботи зі зверненнями громадян; особистий прийом громадян головою суду, керівником апарату суду та його заступником; розміщено для огляду та використання необхідні для громадян довідкові матеріали, що знаходяться у приміщенні суду та на офіційному сайті суду (зразки заяв, розрахункові рахунки по сплаті судового збору, штрафів, графіки роботи суду та прийому громадян,правила поведінки в приміщенні суду та ін ).

 Окрім того з працівниками апарату суду періодично проводяться заняття по вивченню Інструкції з діловодства та діючого законодавства, один раз на місяць здійснюється перевірка передачі справ до канцелярії суду відповідно до встановлених строків , з метою попередження пропущення строків пред`явлення рішень до виконання.

            За наслідками проведеного аналізу стану організації роботи зі зверненнями громадян в Коростенському міськрайонному суді Житомирської області в 2016 році слід прийти до висновку, що робота з розгляду звернень громадян, ведеться на достатньому рівні : здійснюється постійний контроль за якістю, повнотою надання відповідей заявникам та за дотриманням строків їх розгляду.

Окрім того, головою суду здійснюється особистий контроль за організацією роботи зі звернення громадян.

 

            Голова Коростенського

            міськрайонного суду                                                                  В.П. Коренюк