flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз по зверненням громадян

А Н А Л І З

 

роботи Коростенського міськрайонного суду

по розгляду звернень громадян в 1-ому півріччі 2016 року

в порівнянні з 1-им півріччям 2015 року.

 

            Основним законодавчим актом, який регулює відносини у сфері розгляду звернень громадян є Конституція України, а тому організація роботи зі зверненнями громадян у Коростенському міськрайонному суді Житомирської області організована відповідно до ст.40 Конституції України.

 

Окрім того робота зі звернення громадян у суді ведеться відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян » від 02.10.1996 року, № 393/96-ВР. Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року № 2939-УІ, Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» від 07.02.2008 року № 109/2008, Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян , на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності , в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 року № 348 (зі змінами від 17.10.1997 року, 24.09.2008 року та 19.01.2011 року).

Діловодство за зверненнями громадян у суді ведеться окремо від інших видів діловодства.

          Наказом керівника апарату суду визначено особу відповідальну за ведення діловодства за зверненнями громадян.

 

            Проаналізувавши роботу щодо розгляду звернень громадян в  1-ому півріччі 2016 року в порівнянні з 1-им півріччям 2015 року в Коростенському міськрайонному  суді, слід відзначити наступне.

 

            Протягом 1-ого півріччя 2016 року до суду надійшло 4 звернення, з них: 1 депутатське звернення та 3 скарги . Протягом  1-го півріччя 2015 року – надійшло 5 скарг . 

 

            Звернення громадян, що надходять до суду, реєструються в день їх надходження в програмі автоматизованої системи документообігу суду в журналі вхідної кореспонденції, після чого передаються особі відповідальній за ведення діловодства за зверненнями громадян, яка реєструє їх в журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян. Кожному із звернень громадян присвоюється реєстраційний індекс.

            Крім того у суді ведеться журнал особистого прийому громадян.

 

            Протягом вищезазначених періодів повторні звернення до суду не надходили.

 

            Так,  з Житомирського апеляційного суду протягом 1-го півріччя 2015 року – надійшло 1 звернення (скарга щодо неправомірного затягування розгляду справи). За 1 півріччя 2016 року таких звернень не було.

Як протягом 1-го півріччя  2016 року, так і протягом 1-го півріччя 2015 року до суду не надходили звернення з Вищої Ради юстиції України.

Протягом  1-го півріччя 2016 року до суду надійшло 3 звернення з Вищої кваліфікаційної комісії суддів (3 скарги щодо неналежної організації роботи суддів під час розгляду справ, на порушення норм процесуального права), також, протягом 1-го півріччя 2015 року  надійшли 3скарги з цього ж самого приводу.

Як протягом 1-го півріччя  2016 року, так і протягом 1-го півріччя 2015 року до суду не надходили звернення з ТУ ДСА в Житомирській області.

Як протягом 1-го півріччя  2015 року, так і протягом 1-го півріччя 2014 року до суду не надходили звернення з Державної судової адміністрації.

 

            Крім того, протягом  1-го півріччя 2016 року на адресу суду надійшло 1 звернення особисто від громадянки (скарга на неналежну поведінку секретаря судових засідань), протягом 1-го півріччя 2015 року – також надходило 1 звернення від громадянина, також на неналежну поведінку секретаря судових засідань.

 

         Всі скарги не знайшли свого підтвердження та визнані необґрунтованими.

 

            Протягом 1-го півріччя 2016 року в строк до 15 днів було розглянуто 1 звернення, в строк до 30 днів розглянуто 2 звернення та понад 30 днів – розглянуто 1звернення, в зв`язку з очікуванням з Апеляційного суду справи, щоб по ній надати відповідь.

            Протягом 1-го півріччя 2015 року в строк до 5 днів судом розглянуто  – 2 звернення, в строк до 15 днів – 2  звернення, в строк до 30 днів – 1 звернення, і більше 45 діб – звернення не розглядалися.

 

            Із загальної кількості скарг громадян, які надійшли протягом 1-го півріччя 2016 року всі скарги було визнано необгрунтованими, з них:

 

-          на процесуальні дії суддів:

-          протягом 1-го півріччя 2016 року – 3 скарги;

-          протягом 1-го півріччя 2015 року – 4 скарги,  у тому числі із них на тяганину з розгляду справ – 1 скарга;

 

                        Надходженню звернень передують різні чинники. Так, серед основних причин, що призводять до оскарження процесуальних дій суддів є правова необізнаність громадян, а також значне навантаження (по справах, що знаходяться в провадженні) на одного суддю, що впливає на тривалість розгляду справ і, як наслідок, породжує незадоволення громадян з приводу їх довготривалого розгляду.

В Коростенському міськрайонному суді Житомирської області пріоритетними шляхами профілактики надходження скарг є : обговорення на оперативних нарадах стану організації роботи зі зверненнями громадян; особистий прийом громадян головою суду, заступником голови суду, керівником апарату суду та його заступником; розміщено для огляду та використання необхідні для громадян довідкові матеріали, що знаходяться у приміщенні суду та на офіційному сайті суду (зразки заяв, розрахункові рахунки по сплаті судового збору, штрафів, графіки роботи суду та прийому громадян,правила поведінки в приміщенні суду та ін ).

 Окрім того з працівниками апарату суду періодично проводяться заняття по вивченню Інструкції з діловодства та діючого законодавства, один раз на місяць здійснюється перевірка передачі справ до канцелярії суду відповідно до встановлених строків , з метою попередження пропущення строків предявлення рішень до виконання.

            За наслідками проведеного аналізу стану організації роботи зі зверненнями громадян в Коростенському міськрайонному суді Житомирської області за перше півріччя 2016 року слід прийти до висновку, що у робота з розгляду звернень громадян, що надходять до суду, ведеться на достатньому рівні : здійснюється постійний контроль за якістю, повнотою надання відповідей заявникам та за дотриманням строків їх розгляду.

Окрім того, головою суду здійснюється особистий контроль за організацією роботи зі звернення громадян.

 

            Голова Коростенського

            міськрайонного суду                                                                  С.М. Лешко